Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Mūsu adrese:
Sporta iela 1, Balvi, LV-4501

Logopēde Inese Daukste e - pasts Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.
Psiholoģe Anita Lindāne e - pasts Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Sekretāre Velta Šaicāne (apmeklējumu pieteikšanās pie speciālistiem) mobilais tālrunis: Nr. 28363415  e-pasts Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.

Ģimenēm visā Latvijā būs pieejamas konsultācijas par atbildīgu tehnoloģiju lietošanu

Kategorija: Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Ceturtdiena, 01 Decembris 2016
Pēdējās izmaiņas: 01 Decembris 2016

24 skolu psihologi un sociālie pedagogi no visas Latvijas, tai skaitā Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centra psiholoģe Anita Lindāne, oktobra nogalē absolvēja Amigo iniciatīvas laimīgām ģimenēm un psihologa Edmunda Vanaga kopīgi izstrādāto mācību programmu par šodien ģimenēm tik aktuālo tēmu – kā veidot atbildīgus mobilo tehnoloģiju lietošanas paradumus un kā par šiem jautājumiem runāt ar bērniem un viņu vecākiem.

Lasīt tālāk ...


Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centra (BIIAC) speciālistu izbraukuma grafiks 2016./2017.m.g.

Kategorija: Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Pirmdiena, 12 Septembris 2016
Pēdējās izmaiņas: 26 Septembris 2016

Mēnesis,

datums

Izglītības iestāde

Oktobris

 

04.10.

PII „Sienāzītis”

11.10.

PII „Pīlādzītis”

18.10.

Bērzkalnes PII

Novembris

 

01.11.

Kubulu PII „Ieviņa”

08.11.

Tilžas PII

15.11.

Tilžas internātpamatskolas pirmsskolas grupa

22.11.

Stacijas pamatskolas Vīksnas filiāle pirmsskolas grupa

29.11.

Tilžas vidusskolas pirmsskolas grupa Vectilžā

Decembris

 

06.12.

Baltinavas PII

13.12.

Tilžas internātpamatskola

Janvāris

 

10.01.

Balvu pamatskola

17.01.

Bērzpils vidusskolas Krišjāņu filiāle

24.01.

Bērzpils vidusskola

31.01.

Tilžas vidusskola

Februāris

 

07.02.

Briežuciema pamatskola

14.02.

Stacijas pamatskola

21.02.

Stacijas pamatskolas Vīksnas filiāle

28.02.

Baltinavas vidusskola

Uz individuālām konsultācijām un izpētēm pie psihologa un logopēda lūdzam pieteikties pa tālruni 28363415.


Balvu novada pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes Iekļaujošas izglītības atbalsta centra maksas pakalpojumu cenrādis no 2016. gada 01. janvāra

Kategorija: Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Ceturtdiena, 01 Janvāris 2015
Pēdējās izmaiņas: 12 Septembris 2016

Maksas pakalpojumu cenrādis citu novadu izglītojamajiem

N.p.k.

Pakalpojuma nosaukums

Maksa

EUR

PVN,

EUR

Kopā

EUR

1.

Psihologa pakalpojumi

 

 

 

1.1.

Pirmreizējā konsultācija

3.31

0.69

4.00

1.2.

Atkārtota konsultācija

2.07

0.43

2.50

1.3.

Intelekta izpētes tests (Vudkoka- Džonsona vai Vekslera tests) un atzinuma sagatavošana

17.38

4.62

22.00

1.4.

Latviešu valodas un matemātikas sasniegumu tests un atzinuma sagatavošana

11.85

3.15

15.00

1.5.

Ahenbaha uzvedības tests un atzinuma sagatavošana

11.85

3.15

15.00

1.6.

Adaptīvās uzvedības novērtēšanas  (ABAS tests) un atzinuma sagatavošana

6.32

1.68

8.00

2.

Logopēda pakalpojumi

 

 

 

2.1.

Pirmreizējā konsultācija

3.31

0.69

4.00

2.2.

Atkārtota konsultācija

2.07

0.43

2.50

2.3.

Logopēdiskā izpēte un atzinuma sagatavošana

11.85

3.15

15.00

2.4.

Agrīnās lasītprasmes izpēte ar DIBELS Next testu

6.32

1.68

8.00

2.5.

Minhenes funkcionālās attīstības diagnostika ( 0-3 gadus veciem bērniem)

11.85

3.15

15.00

 


Par BIIAC

Kategorija: Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Ceturtdiena, 01 Janvāris 2015
Pēdējās izmaiņas: 12 Septembris 2016

Vēsture

Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs ( turpmāk – BIIAC) dibināts un darbību uzsāk 2011.gada oktobrī Eiropas Sociālā fonda projekta ,,Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide” ietvaros. 2013.gada decembrī projekts noslēdzas, bet Balvu Iekļaujošas izglītībs atbalsta centrs darbību turpina Balvu novada pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta pārvaldes pakļautībā kā atsevišķa struktūrvienība.

BIIAC mērķi

  • Sekmēt izglītojamo spējām, veselības stāvoklim un attīstības līmenim atbilstošas izglītības ieguvi;
  • koordinēt speciālās izglītības atbalsta sistēmas darbību Balvu novada pašvaldības izglītības iestādēs.

BIIAC uzdevumi

  • organizēt konsultatīvi metodisko darbu;
  • veidot, apkopot un uzturēt nepieciešamo informāciju;
  • svarīgs BIIAC darbības aspekts – sadarbība (ģimene, izglītības iestāde, dažādas institūcijas).

BIIAC darbības veidi:

  • individuālas un grupu konsultācijas;
  • tematisku semināru organizēšana un vadīšana (piedalīšanās vecāku sapulcēs, pedagoģiskās padomes sēdēs);
  • metodiskās palīdzības sniegšana skolotājiem, atbalsta speciālistiem, kas ir izglītības iestādēs;
  • izglītības iestāžu vadītāju informēšana par aktualitātēm speciālajā un iekļaujošajā izglītībā.

Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrā iespējams saņemt psihologa, logpēda, speciālā pedagoga konsultācijas un atbalstu

Kategorija: Balvu Iekļaujošas izglītības atbalsta centrs
Ceturtdiena, 01 Janvāris 2015
Pēdējās izmaiņas: 12 Septembris 2016

Psihologs – speciālists ar psiholoģisku izglītību, kas palīdz cilvēkiem risināt psiholoģiska rakstura problēmas. Psihologa pamatuzdevums ir palīdzēt cilvēkam veiksmīgāk orientēties dažādās sarežģītās dzīves situācijās un rast izeju no tām.

Kad meklēt psihologa palīdzību?
Cilvēki mēdz apmeklēt psihologu arī tad, ja viņiem nav īpašu satraukumu, bet ir vēlēšanās kaut ko mainīt savā dzīvē, uzlabot attiecības ar sev tuviem cilvēkiem, kļūt emocionāli tuvākiem ar saviem bērniem vai vecākiem.

Problēmas, ar kurām mēdz griezties pie psihologa:

  • stress,
  • spriedze,
  • nemiers,
  • pārdzīvojumi,
  • bēdas,
  • depresija, nomākts garastāvoklis,
  • panika, bailes,
  • sāpes,
  • savstarpējo attiecību problēmas skolā, ģimenē,
  • bērnu uzvedības un disciplīnas problēmas,
  • atmiņas, intelektuālie traucējumi,
  • pusaudžu problēmas,
  • neticība sev, savām spējām,
  • domas par pašnāvību,
  • alkohola, narkotiku lietošana u.c.

Kā palīdz psihologs un vai ir tūlītējs rezultāts?
Psihologs savā darbā izmanto dažādas metodes – gan konsultēšanu, gan novērošanu, intervijas, arī testus, praktiskas nodarbības u.c., izvērtējot, kura metode būtu vispiemērotākā katram konkrētam klientam.
Cilvēki mēdz domāt, ka, apmeklējot psihologu, rezultātam jābūt tūlītējam. Tomēr vairumā problēmu gadījumos risinājums prasa ilgstošāku laiku periodu. Sadarbībā ar psihologu nākas pārdzīvot sāpīgu emocionālu pieredzi, kaut ko krasi mainīt savā dzīvē, kas nebūt nav viegli, bet ja tas izdodas, rezultāti var būt ilgstoši un paliekoši.

Ko nedara psihologs?
Nemeklē vainīgo, nekad neizraksta zāles un nepārrunā Tavas grūtības ne ar vienu bez Tavas ziņas.

Logopēds – speciālists ar atbilstošu pedagoģisko izglītību, kura redzeslokā ir pirmsskolas un skolas vecuma bērnu runas un valodas diagnostika ( novērtēšana) un labošana.

Kad meklēt logoopēda palīdzību?
Katrs gadījums ir īpašs, bet ja bērna pirmsrunas attīstībā nav bijusi ne lalināšana, ne gugināšana, ja bērniņš nepilnīgi komunicē, ja valodiņa dabiskā vidē neveidojas spontāni, tad ar speciālista apmeklējumu nevajadzētu kavēties. Logopēds noteikti būtu jāapmeklē tad, ja 2 – 2,5 gadu vecumā bērna vārdu krājumā tikai daži desmiti vārdu.

Kā arī gadījumos, ja :

  • nepareizi izrunā skaņas, izlaiž atsevišķas skaņas vai tās aizstāj;
  • nepareizi lieto dzimtes, laikus un skaitļus, nepareiza vārdu secība teikumā, nelieto prievārdus ( uz, zem, pie, aiz u.t.t.);
  • traucēta valodas sapratne – bērns neizprot to, ko viņam saka;
  • balss traucējumi (piemēram, ja bērns runā čukstus);
  • runas ritma, tempa un intonācijas traucējumi ( runa – ļoti ātra, tai raksturīgas norautas galotnes, aizķeršanās, atkārtojumi vai arī runa ir ļoti lēna ar nepareizu izrunu un patskaņu stiepšanu);
  • lasīšanas un rakstīšanas traucējumi;
  • stostīšanās.

Ko sevī iekļauj logopēda nodarbības?

  • Sajūtu pieredzes bagātināšanu;
  • skaņu izrunas mācīšanu, precizēšanu, diferencēšanu;
  • prasmes orientēties laikā un telpā;
  • artikulācijas aparāta (mēles, lūpu, u.c.) vingrināšanu;
  • pirkstu sīkās muskulatūras attīstības attīstīšanu;
  • vārda krājuma paplašināšanu;
  • saistītas runas veidošanu;
  • fonemātiskās uztveres attīstīšanu;
  • elpošanas un balss aparāta nostiprināšanu;
  • mācīšanos stāstīt un izteiksmīgas runas veidošanu;
  • domāšanas procesu attīstību.

Speciālās izglītības skolotāja uzdevumi

  • Izglītojamā izpēte.

Speciālais pedagogs veic vispusīgu izglītojamā attīstības izpēti. Apkopo un analizē savākto informāciju. Prot atrast katrā bērnā labo, nosaka spējas un dotumus.

  • Izglītojamā ar attīstības traucējumiem mācīšana.
  • Pārzina speciālās izglītības normatīvos dokumentus. Pārzina mācību programmu prasības.
  • Izglītības saturu piemēro katra izglītojamā attīstības līmenim, veidojot labestīgu, bērna veselību saudzējošu mikroklimatu. Regulāri analizē un novērtē mācību darba rezultātus.
  • Mācību procesā realizē individuālu un diferencētu pieeju. Veicina katra izglītojamā individuālo dotumu attīstību. Veic korekcijas darbu. Rūpējas par katra izglītojamā drošību un veselību.
  • Koordinē atbalsta personāla speciālistu darbu.
  • Organizē izglītojamo pārbaudi pie nepieciešamajiem speciālistiem. Seko, lai visiem bērniem, kam nepieciešama palīdzība, tā tiktu nodrošināta.
  • Līdzdalība Pedagoģiski medicīniskās komisijas darbā.
  • Veic izglītojamo pārbaudes materiālu atlasi. Atrod kontaktu ar bērnu un viņa vecākiem. Veic vispusīgu bērna attīstības izpētes darbu. Dod atzinumu par bērna attīstības līmeni un piemērotāko izglītības programmu.
  • Pieļaujamās informācijas sniegšana vecākiem, skolotājiem un sabiedrībai par izglītojamo stāvokli, problēmām speciālajā izglītībā un skolotāja darbu.
  • Veic pieļaujamās informācijas atlasi.
  • Informē vecākus un skolotājus par bērna attīstības dinamiku.
  • Darbs izglītojamā sociālās adaptācijas un integrācijas jautājumos.
  • Ģimeņu, kas audzina bērnu ar speciālām vajadzībām, konsultēšana.
  • Organizē individuālas konsultācijas, kā arī organizē individuālas konsultācijas pie citiem speciālistiem.
  • Speciālais pedagogs ievēro konfidencialitāti.

Vecāku attieksme būtiski ietekmē bērna attīstību un viņa izaugsmes iespējas. Tāpēc vecāku
un speciālā skolotāja sadarbība ir pamats veiksmīgākai bērna iekļaušanai mācību procesā.

Speciālās izglītības skolotāja palīdzība nepieciešama, ja izglītojamam konstatē:

  • aizkavētu attīstību,
  • rīcību, kas neatbilst bērna vecumam,
  • nevienmērīgas un vājas sekmes,
  • intereses zudumu par mācībām, nevēlēšanos apmeklēt skolu,
  • vāju lasītprasmi un vāju rakstītprasmi.

Pasākumu kalendārs

Balvu Novada Ziņu jaunākais numurs

Jaunākais video

Pasākumu afišas