Klientu apkalpošanas centrs

Izvērtējot klientu plūsmu un vēršot uzmanību uz veiktajiem pasākumiem, kas būtiski samazina nepieciešamību pēc VID klātienes apmeklējumiem, Valsts ieņēmumu dienests (VID) pēc  2022. gada 1. decembra neturpinās VID klātienes pakalpojumu sniegšanu novada iedzīvotājiem, kas līdz šim tika nodrošināts Balvos Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā (turpmāk – VPVKAC) Partizānu ielā 14 katra mēneša pirmajā otrdienā.

Šobrīd Balvu novada iedzīvotāji VID pakalpojumus klātienē var patstāvīgi saņemt tuvākajā Balvu VPVKAC Partizānu ielā 14, Balvos, Viļakas VPVKAC Abrenes ielā 26, Viļakā, Rugāju VPVKAC Kurmenes ielā 48, Rugājos, Lazdukalna VPVKAC Bērzu ielā 8, Benislavā, Lazdukalna pagastā, Tilžas VPVKAC Brīvības ielā 3A, Tilžā, Tilžas pagastā un Baltinavas VPVKAC Kārsavas ielā 16, Baltinavā, Baltinavas pagastā,  kur patstāvīgi vai ar VPVKAC darbinieka palīdzību var pieteikt pieejamos VID e-pakalpojumus, kā arī atsevišķus pakalpojumus uz vietas VPVKAC pieteikt papīra formā.

Attīstoties iedzīvotāju digitālajām prasmēm, aizvien mazāka kļūst nepieciešamība VID pakalpojumu klātienes pieteikšanai. Turklāt ievērojami VID resursi ir ieguldīti tieši VID informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un praktiski visi pakalpojumi iedzīvotājiem pieejami attālināti, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (turpmāk – EDS), tādējādi būtiski samazinot nepieciešamību apmeklēt klientu apkalpošanas centrus klātienē.

Nodrošinot pakalpojumu elektronisko pieteikšanu arī tiem klientiem, kuriem trūkst digitālo prasmju vai dažādu iemeslu dēļ nav pieejams internets, kopš 2022. gada 15. marta VID veiksmīgi izmanto VPVKAC tīkla piedāvāto e-pilnvarotā pakalpojumu, kad VPVKAC darbinieks klienta vārdā EDS piesaka tādus pakalpojumus kā gada ienākumu deklarācijas iesniegšana un izmaiņu veikšana algas nodokļa grāmatiņas datos (algas nodokļa grāmatiņas iesniegšana galvenajā ienākuma gūšanas vietā, atvieglojumu par apgādājamiem reģistrēšana).

Tādējādi tiek īstenots Digitālās transformācijas pamatnostādnēs 2021.–2027. gadam noteiktais mērķis attīstīt “vienas pieturas aģentūras” principu, nodrošinot valsts pārvaldes pakalpojumu saņemšanu personai piemērotākajā, vienotā, lietotāja pieredzē balstītā veidā, kur klātienes pakalpojumi tiek sniegti ģeogrāfiski pieejamā vienotā, profesionālā tīklā.

Arī VARAM iesāktais “attālinātā ierēdņa” projekts, kas tiešsaistē videozvana režīmā iedzīvotājiem ļauj sazināties ar valsts iestādes darbinieku, būtiski palielinās valsts pakalpojumu pieejamību, ar laiku nodrošinot aizvien jaunu valsts pakalpojumu saņemšanu ar VPVKAC darbinieku starpniecību.