Izglītība

15.martā platformā Zoom notika sociālās un pilsoniskās mācību jomas sanāksme, kurā Balvu novada sociālās un pilsoniskās  mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova akcentēja notikušo pedagogu profesionālās pieredzes reģionālo forumu, kurš  notika Gulbenē šī gada 8. martā. Forumā ar savu labās prakses piemēru “Kritiskā domāšana caur pilsonisko līdzdalību jeb iegremdēšanās vēsturē” dalījās Viļakas Valsts ģimnāzijas un Viduču pamatskolas skolotāja Anželika Ločmele.  Savā pieredzes stāstā A.Ločmele runāja, kā mainījusies viņas mācību procesa plānošana, domāšana par skolēna prasmju attīstīšanu, kā caurviju prasmes tiek akcentētas Latvijas un pasaules vēstures  mācību priekšmetā, kā notiek sistēmiskais darbs caurviju prasmju attīstīšanai izglītojamajiem mācību procesā un snieguma vērtēšana. Skolotāja stāstīja par praktiskiem piemēriem novada vēstures izzināšanā un  uzsvēra, ka svarīgākā skolēnam sniedzamā ziņa ir, ka Latvija ir tava zeme, tavu senču zeme, te ir tavas saknes. Sirsnīgs paldies A.Ločmelei par ieguldīto darbu un vērtīgo pieredzes stāstu.

Turpinājumā M.Stepanova aktualizēja informāciju par starpdisciplināro diagnosticējošo darbu, beidzot 9.klasi, īpašu uzmanību pievēršot darba uzbūvei, 2.daļas kompleksajam uzdevumam, kura izpildei nepieciešamas zināšanas, informācijpratības, analizēšanas, spriešanas prasmes vēsturē, sociālajās zinībās un ģeogrāfijā. Sanāksmes gaitā tika izskatīti uzdevumu piemēri par kompleksas problēmas risināšanu. Lai pabeigtu vidusskolu, jākārto valsts pārbaudes darbi divos no padziļinātajiem kursiem. Vairāki Balvu novada skolēni ir izvēlējušies kārtot eksāmenu sociālajās zinātnēs II, kurš notiks 19.maijā. Lai kārtotu eksāmenu, skolēnam ir jāapliecina sasniedzamā rezultāta apguve, pēc savas izvēles realizējot sociālās uzņēmējdarbības projektu vai pilsoniskās līdzdalības iniciatīvu, iesniedzot aprakstu un  līdz 24.martam  augšupielādējot piekļuves materiālus Valsts pārbaudījumu sistēmā, savukārt skolotājam līdz 11.aprīlim sistēmā jānovērtē piekļuves nosacījumi. Vēl skolotāji pārrunāja eksāmena sociālajās zinātnēs saturu, satura moduļus, sasniedzamo rezultātu veidus un  grupas, ieteikumus, gatavojoties eksāmenam, rīcības vārdus un satura indikatorus, kā arī kādas zināšanas un prasmes tiks vērtētas, kā attīstīt un uzlabot problēmrisināšanas prasmi.

Noslēgumā jomas vadītāja iepazīstināja ar podkāstu ciklu par sociālo zinātņu tēmām, ko izveidojusi Panākumu Universitāte sadarbībā ar Ekonomikas un kultūras augstskolu. Projekta ietvaros tapuši 8 diskusiju raidījumi, kuros nozares eksperti diskutē par aktualitātēm attiecīgo Skola 2030 tēmu ietvaros.

 

Informāciju sagatavoja: sociālās un pilsoniskās mācību jomas koordinatore Mudīte Stepanova

 

Skolotāji tika aicināti izpētīt valsts pārbaudes darba paraugus, pieejamo metodisko atbalstu un piedalīties Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas organizētajā metodiskās sadarbības pasākumā “Neatliekamā metodiskā palīdzība” 17. aprīlī, lai varētu uzdot jautājumus, iegūt atbildes un dalīties pieredzē ar citiem skolotājiem par pilnveidotā mācību satura īstenošanu, kā arī iepazīties ar uzņēmuma “Lielvārds”  7. klases vēstures poligrāfiskajiem (mācību grāmata un mācību burtnīca) un digitālajiem (platforma www.soma.lv) materiāliem. Lai uzņēmums varētu sagatavot pēc iespējas kvalitatīvākus un  ērtāk lietojamus mācību materiālus, skolotāji ir aicināti sniegt atbildes un komentārus uz aptaujas jautājumiem:  https://forms.office.com/e/wvHiPQbUHT.