Cena
Bezmaksas
Izpildes termiņš darba dienās
-
Uzzināt vairāk
Saņēmējs
Fiziska persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Valsts finansētā asistenta/pavadoņa pakalpojuma mērķis ir atbalstu personām ar I vai II invaliditātes grupu un ļoti smagas vai smagas pakāpes funkcionēšanas ierobežojumu, kā arī personām no 5 līdz 18 gadu vecumam tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras tā invaliditātes dēļ nevar veikt patstāvīgi - nokļūt uz darbu, izglītības iestādi, dienas aprūpes centru, specializēto darbnīcu, brīvprātīgā darba veikšana vietu, uz regulārām ārstniecības procedūrām - hemodialīzi, ķīmijterapiju, pie ārsta, uz dažādiem sociālajiem un sabiedriskajiem pasākumiem.

Procesa apraksts

  1. Pakalpojuma pieprasīšana
    Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Balvu novada Sociālajā pārvaldē iesniedz:
    • rakstisku iesniegumu par Pakalpojuma piešķiršanu;
    • uzrāda personu apliecinošu dokumentu, kā arī pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu, ja Pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis.

    Iesniegumu iesniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniska dokumenta formā atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu un apriti.

    Iesniegumā norāda:
    • personas vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās dzīvesvietas adresi, tālruņa numuru vai e-pasta adresi;
    • likumiskā pārstāvja personas datus, ja iesniegumu iesniedz personas likumiskais pārstāvis;
    • pasākumus, kuriem persona vēlas izmantot asistenta pakalpojumu;
    • informāciju par to, vai persona saņem no valsts budžeta pabalstu personai ar redzes invaliditāti par asistenta izmantošanu;
    • informāciju par to, vai persona saņem pašvaldības atbalstu transporta izdevumu apmaksai;
    • vēlamā asistenta vārdu un uzvārdu (ja tas ir zināms).

    Iesniegumam papildus pievieno šādus dokumentus:
    • likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), uzrādot oriģinālu, ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis;
    • darba devēja apliecinājumu, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja (ja persona strādā algotu darbu);
    • saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu par saimnieciskās darbības izpildei veicamajām darbībām, ja persona veic saimniecisko darbību;
    • Latvijas Paraolimpiskās komitejas apliecinājumu, ka persona nodarbojas ar paraolimpisko sportu, ja persona piedalās nacionālajās vai starptautiskajās paraolimpiskajās sacensībās;
    • brīvprātīgā darba organizētāja un brīvprātīgā darba veicēja līguma kopiju par brīvprātīgā darbu, uzrādot oriģinālu, ja dokumenti tiek iesniegti klātienē, ja persona veic brīvprātīgā darbu;
    •kapitālsabiedrības apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā;
    •biedrības vai nodibinājuma apliecinājumu, ja persona ir ievēlēta valdē un ja šī informācija nav pieejama Biedrību un nodibinājumu reģistrā;
    • izglītības iestādes apliecinājumu, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē, ja persona mācās vai studē un ja šī informācija nav pieejama Valsts izglītības informācijas sistēmā;
    • dienas aprūpes centra vai specializētās darbnīcas apliecinājumu, ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas un ja šī informācija nav pieejama Pašvaldību sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu administrēšanas lietojumprogrammā SOPA;
    •ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta apliecinājumu, ka persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ārsta nozīmētas medicīniskas hemodialīzes vai ķīmijterapijas procedūras, ja šo noteikumu 15.1.3. un 15.1.4. apakšpunktā minētā informācija nav pieejama Invaliditātes informatīvajā sistēmā.

  2. Pakalpojuma saņemšana
    1.Pēc dokumentu iesniegšanas sociālais darbinieks izvērtē personas iesaisti pasākumos atbilstoši Ministru kabineta noteikumos Nr. 316 „Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes pakalpojumu personām ar invaliditāti” minētajiem kritērijiem.
    2. Pēc iesnieguma saņemšanas klātienē tiek veikta Asistenta pakalpojuma nepieciešamības novērtēšana ārpus mājas vides un atbalsta intensitātes noteikšana.
    3. Sociālā pārvalde mēneša laikā pēc dokumentu saņemšanas un pārbaudes pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
    • lēmumu par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, nosakot asistenta pakalpojuma apjomu un ilgumu;
    • lēmumu par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu.
    4. Sociālā pārvalde pēc lēmuma pieņemšanas par asistenta pakalpojuma piešķiršanu slēdz līgumu ar asistenta pakalpojuma pieprasītāju un asistenta pakalpojuma sniedzēju. Līgums nosaka asistenta pakalpojuma apjomu, sniegšanas ilgumu, norēķinu un atskaišu iesniegšanas kārtību.
    Sociālās pārvaldes lēmumu var apstrīdēt Balvu novada pašvaldības Administratīvo aktu strīdu komisijā, Bērzpils ielā 1A, Balvos, Balvu novadā, viena mēneša laikā no tā spēkā stāšanās dienas.