Viļakas PII "Namiņš"
Viļakas pirmskolas izglītības iestādes „Namiņš” pedagogu savstarpējās pieredzes apmaiņa mācību nodarbību koleģiālās vērošanas laikā

Sekojot latviešu tautas parunas norādēm „Darbs dara darītāju”, mūsu iestādes skolotājas rod pieredzi, apmeklējot rotaļnodarbības pie savām kolēģēm visu vecumu bērnu grupiņās. Kopā mācāmies vērtēt un mācāmies viena no otras, gūstot pieredzes atziņas un izmantojot savā darbā interesantas idejas, ar kurām dalāmies viena ar otru.

Ļoti interesantā rotaļnodarbībā „Ziemas dienā”, attīstot bērnu sociālās emocionālās un jaunrades prasmes „Cālēni” 1.posma (1,5 – 3 g.) grupiņā, tika rosināts darboties ar cimdiņiem un zeķītēm – šķirot, ģērbt lellītei, veidot ornamentus izmantojot ģeometriskas figūras, pirkstiņkrāsas un plastilīnu.  Kaut vairums grupas bērnu ir tikko sākuši mācīties runāt, darbošanās ar piedāvātiem materiāliem mazuļiem grūtības neradīja, bet raisīja interesi un prieku par savām spējām.

2.posma (3– 5 g.) grupas „Raibumiņi” bērni rotaļnodarbībā „Vecīša cimdiņš” (latviešu tautas pasaka) caurviju prasmēs sociālā un pilsoniskā jomā apguva vērtīgu ieradumu un tikumu „Dzīvība” un „Solidaritāte”, spēju saprast citus un veidot pozitīvas attiecības, izspēlējot tēmas lielo ideju „Cilvēki veido attiecības ar citiem cilvēkiem” un rodot atbildes uz jautājumiem, kāpēc dzīvnieciņi ielaida atrastajā cimdiņā arī citus pasildīties.

3.posma (5 – 6 g,) grupas „Kāpēcīši” bērni tēmas „Ziema” ietvarā mācoties apzināties sevi kā radošu personību, attēlo ziemā dzirdamās skaņas (sniega skrapstēšana, gurkstēšana, vēja auri) dažādiem līdzekļiem, iztēlojas ziemas krāsas (rītā, dienā, vakarā, naktī), apgūst prasmi rakstīt ar ziemu saistītus vārdus lieliem drukātiem burtiem datorā.

Grupas „Bitītes” (6 -7 g,) bērni rotaļnodarbībā „Apavu veikals”, attīstot prasmi problēmsituāciju risināšanā, jaunradē un darbā ar datoru, sekoja kaķa gaitām uz apavu veikalu.  izdomāja stāsta gaitu (darbs pāros), kas tika ierakstīts datorrakstā, printēja datorā uzrakstītos  teikumus, saliekot secīgu stāsta tekstu. Tiek apgūta prasme mācoties saprast digitālo tehnoloģiju lomu un noteikumus, kas jāievēro.

 Mūsu iestādes pedagogu kolektīvs strādā, lai sasniegtu iestādes dibinātāja izvirzītos mērķus  izglītības programmas īstenošanā 2022. – 2025.gadam, kurš viens no tiem ir efektīva pedagogu profesionālā pilnveide, digitālo pratību apguve visiem un labās prakses popularizēšana. 

Informācija: Guna Rižanova

Foto: Lilita Šnepere